Pět Tibeťanů aneb ranní cviky, které vás dostanou do formy

Chcete zlepšit fyzickou kondici, sílu, mít po ránu energii a navíc posílit svou duševní sílu? Vyzkoušejte ranní cvičení! Vzbudíte se ráno a máte pocit, že jste snad vůbec nespali? Cítíte se přešlí, unavení a bez života? Chybí vám fyzická kondice? Potřebujete se pořádně protáhnout a začít den jinak a lépe? Pomohou vám v tom ranní cviky a mezi nimi osvědčení Tibeťani.

Východní medicína a pět Tibeťanů

Východní medicína vždy dbala na soulad těla a mysli. Podle ní v těle najdeme energetické čakry. Většina z nás má spoustu blokád, které nedovolují čakrám správně proudit, proto lidé mohou mít problémy nejen se zdravím, fyzickou kondicí, ale také s psychikou. Při pravidelném ranním cvičení rozproudíte energii v těle, budete se cítit lépe.

Únava se jako mávnutím kouzelného proutku ztratí, zlepší se celkový zdravotní stav a také kondice. Můžete cvičit různé cviky, takové, které jsou pro vás příjemné. Nebo můžete vyzkoušet sílu jógy, přesněji sílu Pěti Tibeťanů. Tyto cviky odbourají stres, pomohou při zdravém dýchání, poskytne pravidelný pohyb. Jak tyto cviky cvičit?

1. Tibeťan

Můžete cvičit na podložce. Na ní se rovně postavte a doširoka rozpažte. Dlaně nechejte rozevřené a směřující dolů. Následně se otáčejte okolo své osy a to celkem dvacet jedna krát bez pauzy. Otáčejte se ve směru hodinových ručiček. Jakmile skončíte s otáčkami, stoupněte si rovně a dejte ruce v bok. Zhluboka se nadechněte, nádech nosem, výdech pusou. Opakujte nádech a výdech a cvik zopakujte ještě dvakrát.

2. Tibeťan

Při tomto cviku si lehněte na záda, nohy natáhněte. Nechte směřovat chodidla vzhůru, kotníky se jemně dotýkají. Paže nechejte ležet podél těla, dlaně mějte otevřené a směřující k podlaze. Nadechněte se nosem a mírně zvedejte nohy. Spolu s nohami zvedejte bradu směrem k hrudnímu koši. Vše je důležité provádět plynulým pohybem, prsty na nohou stále míří k obloze. Dejte pozor na záda, aby se nezvedaly od země. Vydechněte ústy, popřípadě nosem a vraťte opatrně nohy i hlavu na podložku. Cvik opakujte dvacet jedna krát. Po skončení se postavte, dejte si ruce v bok a dýchejte, dva hluboké nádechy a výdechy.

3. Tibeťan

Při něm si na podložku klekněte, prsty u nohou se musí dotýkat země. Mezi koleny nechejte jen malou mezeru. Dlaně si opřete na zadní straně stehen, záda držte rovně, brada se dotýká hrudníku. Proveďte nádech nosem a u toho pomalu zakloňte hlavu, jak nejvíc to jde. Vydechněte a hlavu vraťte pomalu zpátky. Opět celý cvik opakujte dvacet jedna krát. Po ukončení si stoupněte rovně s rukama v bok a dvakrát se zhluboka nadechněte a vydechněte.

4. Tibeťan

Sedněte si na podložku s nataženýma nohama, ruce nechejte rovnoběžně s boky, dlaně se dotýkají podlahy, těsně vedle boků. Bradu nakloňte k hrudníku, nadechněte se nosem a boky zvedněte ze země. Při tomto pohybu nohy pokrčte v kolenou a zakloňte co možná nejvíc hlavu. Vydechněte nosem a vraťte tělo opatrně do původní polohy. Paže neohýbejte, trup nezvedejte moc vysoko, měl by být rovný. Opět opakujte dvacet jedna krát, po skončení se postavte rovně a proveďte dva hluboké nádechy a výdechy.

5. Tibeťan

Lehněte si na břicho, dlaně dejte k ramenům a vzepřete se. Hlavu držte v záklonu, vydechujte nosem. Dlaně nikam neposouvejte a pomalu zvedejte hýždě nahoru a zároveň sklánějte hlavu směrem k hrudníku. Vydechujte nosem či ústy a vraťte se do původní polohy – tedy do vzepření. Cvičení opakujte opět dvacet jedna krát nepřerušovaně, po skončení se opět rovně postavte, dejte ruce v bok a zhluboka se nadechněte a vydechněte. A to celkem dvakrát.

Diskuze k článku

Zadejte svůj komentář
Zadejte své jméno